Sunday, January 6, 2013

Kisah tentang "NO"

Assalamualaikum, blog~~ ^^

I have something interesting story to share.
Ini kisah benar yang berlaku dalam kelas sport management.

Alkisah~~

Sir. S : bla bla.. bla.. bla.. bla... (mengenai FAKTA) 
secara tiba-tiba, seorang pelajar.......
pelajar : "NO" (menjawab dengan bangganya) 
Sir. S buat muka terkejut...


Sir. S : saya cakap pasal fakta, kenapa awak jawab "no" (sambil mencari empunya suara) 
pelajar : Haha (gelak)

Aku dan Kechik (bukan nama sebenar) dah bantai tergelak. mana taknya... pelajar tersebut adalah AKU. =,=
Aku ingatkan Sir. S tanya soalan. Tersalah faham dengan antonasi suara sir la.. haha
Malu sendiri da...
Lagi pun ketika kejadian berlaku, aku agak mengantuk tapi still boleh focus.
Aik, focus ke?=,=

Seingat aku, pagi tu aku tidur dalam pukul 4 lebih.
Apabila bangun subuh, aku solat dan minum 2 paket kopi.
Tu yang gagah je masa dalam kelas pagi dan petang.
kalau tak, mesti dah tumbang.
Terhentak kuat meja dikerjakan.

Tumblr_mfziwl5bes1r06vp5o1_500_large

Kesan daripada minum 2 paket kopi,
tengah hari nak lelap sekejap pun tak boleh.
Sampai ke petang, nak rehatkan mata pun tak boleh.
betapa kuatnya mochacino ni =,=
pening kepala, tahu tak..

Ini la padah tidur lambat.
Sampai kat kelas dah mengarut apa ntah.
Cakap dengan kawan pun tak berapa betul.
hehe

Kena ubah tabiat ni.
Kalau tak parah aku.

p/s : menanti hari demi hari dengan kesabaran hati yang meronta-ronta. mengharap hari esok akan menjadi lebih baik dan bahagia dengan keberkatan dan keredaanya-Nya^^

Tumblr_lbasgipo231qd15pso1_500_large

Tumblr_llbam0ivkw1qhy6c9o1_400_large



~Cheerio.

1 comment:

  1. haha..lepas ni kena tido awal la dear..xelok tido lewat..xpasal2 ngigau dlm kelas.. =)

    ReplyDelete

Pendapat anda,
pendapat saya,
mungkin berbeza.

Pensyarah saya pernah berkata,
"Don't talk rubbish!"
Well, aku pun terasa. haha

Terima kasih, intan payung gergasi^^